Skip to content

Suitcase File 2

05/21/2011

Suitcase File 2 – 21 mei

Gearriveerd 20 mei  om drie uur ’s middags. Enigszins gesetteld in het gasthuis. Het dorp een oase van rust.  ’s Avonds goelasj bij Elizabeth de Vaal en Arie van de Burg, initiatiefnemers van de residency. Laat op de avond vond ik mijn huis niet meteen terug, zodat ik nog wel een klein uurtje door het dorp heb rondgelopen op zoek naar mijn verblijf. De paar straten zijn nauwelijks verlicht en alle huizen omgeven door groot erf met vooral heel veel  honden. Zo was mijn eerste werk onbedoeld een geluidssculptuur van hondengeblaf aan de hand waarvan het mogelijk zou moeten zijn om mijn afgelegd traject  te reconstrueren. Realtime beleefd door mijzelf en door de uit hun slaap gehouden  inwoners van Pecsbagota die daarin echter geen aanleiding vonden om te gaan kijken wat er aan de hand was. Uiteindelijk begeleidde Elizabeth mij naar huis. Mijn intrede in Pecsbagota kan in elk geval niet geheel onopgemerkt gebleven zijn.

From → Berichten

2 reacties
  1. Frans permalink

    Klinkt al gelijk heel geweldig Ton. Goede tijd daar!

  2. Ha Ton,

    Leuk dat je bij Elisabeth de Vaal zit. Ik sprak bij de opening van All about drawings in het Stedelijk in Schiedam mijn achternicht Anne Semler en die vertelde mij dat Elisabeth in Hongarije zat. ik had het al op mijn lijstje gezet om het een keer op te zoeken op het internet. Ben benieuwd hoe het is, Hongarije is zeker mooi. Doe de groetjes aan Elisabeth van mij.\

    Geertrui

Geef een reactie

