Skip to content

Ostsicht

04/14/2014

voordekunstnl_h_M

Ostsicht

Ostsicht, oil on canvas, 48 x 32 cm

ARTIST IN RESIDENCE PROJECT PILOTENKUECHE LEIPZIG    –    TON KRAAYEVELD

‘It is our great pleasure to offer you a place in our artist in residency program, Pilotenkueche for four months in 2014’.
Met deze woorden ontving ik enige tijd geleden de uitnodiging om 4 maanden te komen werken in het artist-in-residence programma ‘Pilotenkueche’ gevestigd in Leipzig, waarvoor ik eerder mijn interesse had kenbaar gemaakt.  In dit experimentele programma werken 5 tot 7 internationale kunstenaars voor  een periode van vier maanden samen in een ongeveer 250 m2 grote gemeenschappelijke atelierruimte waarbij dus nadrukkelijk de mogelijkheid geboden is tot onderling contact,  interactie of samenwerking tussen de deelnemende kunstenaars. Pilotenkueche is gevestigd in de Spinnerei, een voormalige katoenfabriek, tegenwoordig in gebruik als cultuurcentrum met daarin diverse vooraanstaande galeries en kunstenaarsinitiatieven, dus een zeer inspirerende plek om te werken.
De stichting zorgt voor werkruimte en ondersteuning, maar voor het overige  ben ik zelf verantwoordelijk voor de kosten voor het project: reiskosten, woonruimte voor 4 maanden, materialen, transportkosten werken, etc. Voor een deel van het benodigd budget heb ik een kleine projectsubsidie ontvangen van de gemeente Dordrecht waar ik woon. Toereikend voor mijn totale onkosten zal dat echter niet zijn.
Daarom doe ik via http://www.voordekunst.nl graag een oproep aan het publiek om mij met een kleine bijdrage te ondersteunen. Het geld dat ik via VoorDeKunst ophaal zal ik gebruiken voor materialen, verf en doek, e.d.., presentatie van mijn werk in Leipzig en transport terug van het werk dat ik zal maken in Leipzig.

 

 

From → Berichten

Geef een reactie

Geef een reactie

